Hogyan növelhetjük termékeink eladási esélyeit?

A hazai textil és ruházati ipar nehézségekkel küzd, ugyankkor nem használ ki minden lehetőséget piaci pozíciójának erősítésére. Sokak számára közhely, ugyanakkor a többség számára még nem mindennapi dolog ami történhetne. Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy első kézből kaphatunk információt a termékeink eladhatóságának javítása érdekében az aktuális szín trendekről. Hogy ezt a lehetőséget miért nem ismerik fel azok akiknek létérdeke? Arra talán még ők maguk sem tudják a választ. Nem tehetnek róla, mert sajnos a színek fontossága az oktatásban sem kapott kellő figyelmet.
Vannak szerencsére olyanok is akik felismerték a színek fontosságát és nem akarják eladatlan termékekkel gyarapítani raktárkészletüket. Íme két vélemény.

A Massányi Művek, felismerve a színek tudatosabb alkalmazásának előnyeit, döntött úgy, hogy bekapcsolódik a Intercolor Magyarország Színdesign Csoport munkájába.
„- Szeretnénk felhasználni Bajczár Éva szakmai tudását, különleges színérzékét és azt a tényt, hogy a nemzetközi színtrendek információit első kézből kapjuk. Bajczár Évával végzett tervezőmunka eredményeként ötleteket és egyben emelt szintű szolgáltatást adunk a ruhával foglalkozó cégeknek. Ez megkönnyíti kellékeink értékesítését. Cégünk eddigi profilját is bővítjük: saját tervezésű táskát, sapkát, övet gyártunk, itt elengedhetetlen a nemzetközi trendek ismerete, hiszen összhangban kell lenniük más gyártók által használt árnyalatokkal. A színek harmóniája tehát erősíti a viselet különböző darabjainak eladhatóságát, így a marketing és az értekésítés lényeges eleme.”
Massányi Kinga

Csillagdivat Kft, „Nem tudtam mit jelent számomra a tanfolyam, de nagyon kellemesen csalódtam. Méretes szabóságban kész anyagokkal dolgoztam, nem igazán kellett a színekre odafigyelnem. Most a tanfolyam után úgy érzem, mintha eddig fordítva ültem volna a lovon, mert egészen más szemmel látom a világot. Soha el nem jutott a tudatomig, hogy a szín mekkora dominanciával bír, pedig már 20 éve dolgozom a textil szakmában. Komoly szemléletbeli változást adott. Nem azt keresem, hogy mi van az üzletben és abból mit tudok megcsinálni, hanem előre, a színek tudatos alkalmazásával tervezem meg a terméket, és aszerint keresem hozzá az anyagot. A szemléletváltásom kitágította számomra a piacot, mert számos dolgot eddig észre sem vettem, éppen a színe miatt. A tanfolyam gyakorlatilag egy 180 fokos fordulatot jelentett számomra. Nagyon sok eredményt várok az Intercolor Magyarország Színdesign Csoport tagságtól.”
Oroszlán Éva

A TextilForum szerkesztősége elhatározta, hogy igyekszik felhívni azok figyelmét, akik önhibájukon kívül nem szentelnek elég figyelmet a színek szerepének, és nem érzik az üzlet sikerére gyakorolt igen jelentős hatását. Ha szeretne Ön is előnyösebb üzleti pozíciót szerezni, ne késlekedjen!
S.E.

Egy résztvevő tapasztalatai
Éva fantasztikus látással rendelkezik! Nagyon hasznos volt a tanfolyam, mivel megrendelőinkkel történt egyeztetések során a színelfogadásoknál nagyon tudom használni. Korábban láttam a megfestett anyag és a megrendelő kívánsága közötti eltéréseket, viszont nem tudtam befolyásolni a megrendelő által kívánt színek megvalósításának folyamatát. Most a tanultak alapján javaslatokat tudok adni a labornak arra, hogy mely színek használatával lehet a kívánt színhatást elérni. Másik fontos hasznosítási lehetőség az, amikor a színtrendek változása esetén az egyes szezonok árnylatnyi színeltéréseit tudatosan tudom kezelni. A tanfolyamon feladatként kaptunk egy hat színből álló modellt és annak a színeit kellett kikeverni, így tehát színkeverést végeztünk és a tanultak alapján jobban érzékeltük, hogy milyen irányba kell menni milyen összetevőkből jön ki a kívánt szín. Kollekció készítésénél korábban is figyeltük a trend színeit, de ma már ezt egészen más szemmel látom.

Horváth Magdolna
Eurohód Divat Kft műszaki vezető